Pages

Monday 29 October 2012

Raya di Perantauan : Pendang

Asslamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

First of all ,  aku ingin mengucapkan selamat hari raya aidiladha kepada semua muslimin dan muslimat .. 

Raya pada kali ini , merupakan raya kedua kalinya aku beraya di perantauan.. yang pertama , tahun 2010 beraya di Johor bersama family c unie , kali ni beraya di kedah dengan family c ana..sobs sobs sobs =.=

Tapi yang bessttnya , kali aku beraya with my cousin.. kalau dulu kami memang xpernah bertegur al-maklum la..kami ni baw-baw bashang .. alhamdulillah , kami dua masuk uum.. baru mula rapaaaaatttttt...(*terujass )


Kali ni , aku beraya di Pendang,Kedah... dimana kah Pendang itu ?? hah , tengok la sendiri peta kedah hokayy.. kami ( aku , cousin ( zati ) , ana , izza ( cousin ana ) ) , tinggal di rumah mertua makcik ana di Pendang tu la .. Perghh , first time sampai , terasa diri ini berlakon dalam cerekarama atau filem arahan Mamat Khalid .. sebab apa ?? suasana di Pendang tu sebiji yang aku tengok kalau aku layan cerekarama.. kalau ada anugerah skrin , kompom aku tersenarai sebagai pelakon wanita terbaikk (* Hatchuiii , tangan didada mata keatas ) * sila tepuk tangan sekarang..haha

Aku pun buat pertama kalinya tengok rumah yang mana mereka meletakkan tandas di luar rumah . Hokei , agak kompius di situ.. mungkin aku sudah menjadi kebiasaan dalam rumah ada tandas..tapi disini , di luar rumah ada tandas...Ada lagi satu yg memang xda di tempat ku ialah , depan belakang rumah Jelapang Padi .. tapi masa aku g tu , padi suda dituai... xsempat maw ber"Kuchi-kuchi hota hey" di tengah-tengah sawah (*kan da cakap tadi , aku rasa yg aku ni seorang pelakon semasa di Pendang )

Aku cakap panjang lebar berjela-jela bukan nya kamu baca pun kan ..(*yang baca jom tapak tangan ), sini buktinya aku sajikan gambar masak dengan pekasam untuk kamu tengok ...

menikmati pemandangan di Pendang
Subahanallah..subahanallah..subahanallah

beraya di rumah Kak Finaz..
happy pregnancy akak :))

see , first time ba aku jumpa kambing biri-biri
feel like oversea la pulak , tapi memang pun oversea tapi dalam Malaysia la jugok...hehe

dari depan ..
zati , aku , ana & nik izzah
de Pendang
Pendang Padi yang sudah di tuai..Subahanallah

^ 0_0 ^
grey  is kelabu .. Hehe

AllahuAkbar..
beautiful sunset

Prosos mengimbangkan diri..
Salah step kompom mandi lumpur 







Siapa yg suka beautiful scenery  mai datang  Pendang .. Kalau maw lepaskan geram or stress , mai jgk datang Pendang
" Dengan Mengingati Allah hati akan menjadi tenang "

notakaki :
1# arigato gozaimas  family Ana sebab beri layanan yang baik tahap megawatt kepada kami .
2# Sedap wokk makan ketupat + serunding di hari raya .. tapi aku rindu jugak makan Buras .(*tetiba lapar)
3#  Banyak yang first time aku makan, aku da makan masa di Pendang ini .. antarranya ; minum milo     campur garam , daun selasih , ketupat palas , hati cow dan pekasam ...


4 comments:

  1. besnya bibi.. jumpa kambing biri2 hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.. best la jgk.. first time ba pulak jumpa kambing biri2.. nasib baik x gebu mcm d oversea..klu gebu cnfirm aku 2run bgambar bersama2 ngan biri2 tu..hehe

    selamat hari raya yayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmt ari raya jg bie.. bie mcm kenal pla awek yg 1 tue.. bukn pljr smas ka jg tu??

      Delete
    2. si nik izzah ka ?? adik c aizat pulak tu.. dya kn sepupu c ana .. bljr d KUIN tu dya.. yg 1 lg sepupu ku...

      Delete