Pages

Monday 9 January 2012

Matlamat Zaman PLKN dulu-dulu



 
 

wahhhh.....begitu lama meninggalkan ini blog...ini merupakan entry pertama untuk Tahun 2012...sorry la geng...skrg laptop ku dipinjam sama kakak .. so terpaksalah guna komputer untuk on9..apatah lagi broadband ku bukannya byr bulan2..sebab itu la begitu susahnya maw on9..terpaksa topup..

back to the point...masa zaman plkn dulu-dulu... kelas " character building " a.k.a [ CB ] , Cikgu kami meminta kami [ peserta PLKN ] untuk menyenaraikan MATLAMAT jangka PENDEK and melukiskan MATLAMAT yang DIIMPIKAN...okay , sekarang 2012 dan semua matlamat ni merupakan azam ku 3 tahun sebelumnya..

[ Kembali ke masa lalu tahun 2009 ]

Senaraikan MATLAMAT jangka PENDEK yang sudah dan belum di tunaikan.
  1. Driving License - kesian tahun 2012 baru dapat tunaikan...
  2. Menabung RM50/sebulan - oleh kerana aku pantang tengok RM50,aku akan belanjakan duit tu then kalau suda belanja,ada  syiling tu, aku akan simpan dalam tabung..hehehe..erti kata lain cikit-cikit lama-lama jadi bukit...aku akan guna duit tu untuk belanja kawenn ..kahkahkah..
  3. Masuk IPTA - lepas jak PLKN , aku tak da peluang untuk masuk IPTA.. so,aku pun ambil form 6 selama 2 minggu di SMKA Tun Sakaran..then dapat panggilan masuk IPTS [ KUIS ] ...1st2 x maw g..oleh kerana my ummi suruh pergi...pergi aje laaaaaaaaaaaaaa.... so , matlamat ni kira sudah tunai ka belum....?? rasanya belum..walaupun aku Diploma di IPTS , insyALLAH, mudah-mudahan aku boleh menyambung DEGREE di IPTA...[ Aminnnnn... ]
  4. Menghabiskan Permainan JUGGLE - alhamdullilah..aku dapat habiskan permainan juggle..sebenarnya, aku bukannya pandai pun main ni...time ni main dengan buddy .. time tu , my buddy si JESSICA BULAN...meby antara dia dan aku..dya lagi okay dalam Juggle...tapi ntah kenapa aku pula top 10 dalam main ni...last2 KALAH jugak..kuangkuangkuang
okay tuan puan...ini la JUGGLE  
credit : mbak google
5.Minta Autograph CB3 - biasalah..setiap pertemuan mesti ada perpisahan...so , b4 kelas CB berakhir , minta autograph n phone sama mereka..kihkih.
6. Tolong Ummi & Bapa - ofkos la...Redha Allah terletak pada Redha ibubapa...
7.Memiliki Jubah Moden - okay..jubah2 ni aku dah start kumpul since masuk KUIS lagi..so skrg da stop sbb duk rumah jak kn..meby time Degree lagi aku kan sambung kumpul jubah..
8.Memiliki Novel ' Diatas Sejadah Cinta ' -yippiii...suda aku memilikinya....aku suka karya HABIBURRAHMAN EL SHIREZY ni..thumbs up for you murrabi..

 credit : mbak google

9. Kasih Putih balik muka -hah..biasalakan time PLKN , muka akan menjadi hitam dan terbakar means merah-merah hitam...alhamdullilah, walaupun sekarang ni nda putih betul..ada la cerah sikit...wink wink...[ perasan ]
10.Kurangkan Berat Badan   - hehehe..yang ni no komen..aku rasa terlebih BMI sudah aku sekarang..apa tak ya..dok uma 24 jam..berat badan kn naek..just kawal2 makan jak la..

Rasanya hampir 90% matlamat ku sudah tercapai since 2009 - 2012 
alhamdullilah
 





No comments:

Post a Comment