Pages

Tuesday 3 July 2012

Ni cerita Orang yang duduk sebelah aku

Assalamualaikum semua.. lama sangat dah tidak hapdet entry baru.. Entry terakhir bulan mei dan sekarang bulan julai.. adeii , entry untuk bulan jun xda pun..habis kering sudah idea..kamu taw ka sekarang ni , jam ni aku berada di bumi semenanjung yang mana hampir setahun aku tinggalkan..wah betapa seronoknya , kelmarin aku sampai jam 2.30 petang di KLIA.. alhamdullilah syukur ya Allah...

aku datang sini bukan suka-suka saja.. ada misi penting yang perlu di buat iaitu HARI KONVOKESYEN  pada 7 julai...Akhirnya hari yang ditunggu telah tiba..tapi cerita pasal ni nanti aku cerita next entry sebab mahu cerita sekarang tapi benda tu belum terjadi , ye dak ?

 





Panjang mukadimah aku .. sebenarnya bukan ni yang aku maw cerita..hahaha..( gelak kerbau )
ni cerita orang sebelah tempat duduk aku ( dalam kapal terbang  1 baris ( a b c d e f ) tempat duduk aku ni area barisan ( d e f ) bermakna seat aku bahagian seat D iaitu dekat laluan manakala yang seat F  dekat tingkap ))  paham x ? buat-buat paham jelah.. orang sebelah seat aku tu 1st time naik kapal terbang .. duduk jak dia di seat nya terus dia tanya aku dimana disimpan jaket keselamatan hah ? ( bunyi dialek sabah ) aku jawab la di bawah tempat duduk . Sepanjang 2 jam setengah tu penerbangan ke KL banyak beno dia soal aku.Ye lah bukan aku tak suka pun di soal-soal chenggitu tapi.. malas maw jawab soalan2 yang tak masuk akal..( macam artis dah aku rasa hew..hew ).. ok aku gelar orang duk sebelah aku ni mamat (bukan nama sebenar )  dah  orang tu lelaki ,  panggil mamat la.. malas la maw gelar nama yang glamour2 macam dollah , mr.bean , ali , ramli... ( - .-' )

situasi dalam flight 

Mamat : buat apa g kL ?
aku : ada konvo ... 
Mamat : ikut club apa ? ( dia dengar konvoi )
aku : ( ketawa dulu baru cakap )   bukan konvoi tu tapi konvokesyen macam majlis anugerah tu..
Mamat : oo ...haha.. di mana ?
aku : di Bangi , kamu pulak g kL buat apa?
Mamat : maw cari kerja , ya lah , kalau di sabah susah ba maw cari kerja , masih mundur lagi , kalau di kL senang tapi sara hidup tinggi la..
aku : oo.. yakahh
Mamat : ko ni cekgu ka ?
aku : erm..boleh la..
Mamat : ??
aku : cekgu  kontrak jak.. kalau ada kosong baru di panggil
Mamat :oo .. kita ni orang sungai ka ??
aku : hah sungai.. tidak la ( ketawa tanpa lagu dalam hati )  aku orang bugis
Mamat : laa.. bugis ka ? aku pikir tadi orang sungai... bugis apa ko ?
aku : bugis boneh..
Mamat : boneh apa ?? ( dia senaraikan boneh2 yang ada )
aku : ntah la...aku pun xtaw .. yang aku taw bugis boneh
Mamat :  memang orang sandakan ka ? ada keluarga di tawau ?
aku : ya orang sandakan.. ada jugak keluargaku di tawau..
Mamat : aku takut jak kita ni keluarga..baw-baw bachang..
aku : hahah.. x lah

Pramugara pun lalu bagi lunch sama penumpang ....

pramugara : miss , nak chiken rice or ikan percik ??
aku : ayam..
Pramugara : encik , nak nasi ayam atau ikan percik ?
Mamat : erm..soto tiadakah ??
aku : hahaha ( dalam hati )
pramugara : Apa dia ?? (  menunjukkan reaksi ndak paham )
Mamat : Soto..
Pramugara : erm..takda cik .. gini la .. saya bagi nasi ayam satu untuk kawan encik dan ikan percik satu untuk encik..
Mamat : hmm.. yalah..

hehe..lucukan..kalau tak lucu buat-buat lucu jak..aku pun pernah gini gak masa 1st time naik flight tapi taklah sampai minta yang lain pulak..tapi bapaku selalu pesan kat aku...

" B , nnt kalau naik flight jangan buka kasut di pintu kapal terbang .. nnt kalau sampai kL , xda sudah tu kasutmu ko tengok "

haha.. bapa ku pun mengasi kena sama aku... sebenarnya banyak lagi cerita2 si mamat ni tapi yang ni jak la aku boleh cerita..  sebab cerita yang lain tu aku dah lupa...sampai mengantuk si mamat ni bawa aku cerita..

notakaki : bestnya naik KLIAexpress... setengah jam da sampai di KL Sentral.. cukuplah time ni jak la aku naik..next time tak boleh sebab tiketnya RM35 , da nama ekspress harus la mahal kn.. aku naik sebab ada orang belanja..hehe .. thanks bff ..



No comments:

Post a Comment