Pages

Friday 11 May 2012

Saya & Murid

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

9 Mei - Alhamdullilah wa syukurriah , akhirnya tamat sudah kontrak aku sebagai guru ganti di SK Merpati Sandakan. Selama 2 bulan aku bekerja menggantikan Ustazah dan alhamdullilah , aku berjaya juga melepasinya.. Sekolah ini aku ajar subjek Pendidikan Islam tahun 2 , tahun 4 dan Prasekolah.. Syukur jugak masa di Sekolah gumgum hari tu aku ajar budak prasekolah jugak ni sedikit sebanyak pengalaman tu ada.. walaupun kekadang kalau dua kelas bergabung , agak sukar mengawal mereka dan suara-suara harimau agak diperlukan disini supaya budak-budak tu dengar cakap sikit , kalau setakat suara-suara burung , alahai...main kejar-mengejar la kau dalam kelas..

Tapi tidak semua moment tu sweet , ada juga yang x best nya bila... kelas sudah huru hara means xdak kawalan kelas la, huu , huru hara jadi nya, kejar orang tu , kejar orang ni , last-last suara harimau juga digunakan masa tu , tapi alhamdullilah semuanya undercontrol.. dan one things again , aku paling tak suka if ada murid tidak bawa buku ..sebab , jika mereka tidak bawa buku susah la maw belajar tapi jika asyik guna kertas jak menulis lama-kelamaan kertas tu pun jadi pembungkus nasi kuning.aduuii tetiba lapar pulak sebutsebut nasi kuning ni..

Paling best ... cikgu-cikgu disana memang best , sempoi .. garang-garang tapi lucu .. yang paling tak sangka , guru ku semasa Tahun 6 di St.Monica ada mengajar di Sk.Merpati , nama cikgu tu Cikgu Razlina Karman .. memang cikgu tu dulu aku minat..tak sangka dapat jumpa dia lagi.... Antara ramai-ramai cikgu di Sk.Merpati , ustazah Yohaizrin yang paling aku rapat , apa taknya , dya duduk depan meja aku..mestilah rapat tanpa diminta..haha .. selain itu , kami ada pengajaran bersama tapi xlah sama-sama masuk dalam 1 kelas sebab aku malu kalau ditengok mengajar .. Choiiii .. Selalu kongsi-kongsi cerita paling tu korea dan kereta .. hahaha..  

Zaaaassssssssssss !!
murid prasekolah sedang mewarna si kucing alif ba ta

Akma : Ustazah , boleh ka telinga kucing warna pink ?
Me : Boleh akma... xda warna pun xpa ..

Hanis ( tangan menjulur ) : Siapa punya pensel warna ni ?
Putie ( melihat di tepi ) : Sini , biar aku pakai ..

hi , nama saya Syahera .. hari ini kita belajar dua kalimah syahadah k.

" 1 jari .. 1 jari ..  1 jari Allah Bagi
tunjuk atas tunjuk bawah 
Tepuk tangan tet tet tet .." 
( lagu Jari yang paling diminati ramai konon =.= ' )

4 Efektif , peace yo =.= ^

i love jawi .. pandai Quran , pandai jawi

4 Inovatif -  bertungkus lumus menyiapkan kerja rumah jawi
siapa cepat dapat coki coki 

4 Efektif - " 4 jari 4 jari 4 jari Allah bagi
                 tunjuk atas tunjuk bawah
                tepuk tangan tet tet tet tet "

Maaf kabur la pulak , akibat maw cepat keluar , snap pun cepat-cepat sampai kabur
( Faezah , Ain & Syazleen )

1 murid 1 sukan = Dulu aku belajar volleyball dan sekarang aku pengajar volleyball
teringat zaman dulu dulu terasa sebak la pulak :l
4 Inovatif yang super duper ceriaaa....
saranghaeyoo <3

nasib baik khat akan diajar masa penggal kedua kalau tidak , hampehh !!
Walaupun tulisan xcantik yang penting idzhar & terang kononn , kasi sedap hati 

Pen Marker berjasa !! terima kasih Mr Marker Pane
Kerana dirimu begitu berharga !!

5 per 5 , ok good boleh dapat coki-coki 1 ..
ye ye ye  :3

Walaupun hanya seposen 1 , pemberian daripada guru tidak sama dengan membeli sendiri di kedai
terima kasih adik Cokicoki , dikau menjadi rebutan semua ...

hikhikhik , tak sah bukan kalau tidak letak gambar ustazah nya yang letak gambar orang lain jak tu..

notakaki : Maaf , takdak la pulak gambar-gambar tahun dua ,  oleh kerana aku selalu tegas dengan dorang sehingga terlupa ambil gambar dorang semasa hari terakhir hari tu...THE END

2 comments:

  1. lagu 2...

    1 jari..1 jari..1 jari Allah beri.
    tunjuk atas, tunjuk bawah..
    tepuk jari, tet tet tet..

    hahahahahha..teringat kt ank sedara kak ct si basyir 2...:).

    ReplyDelete
  2. hahaa...bB popularkan lagu kat sini... tapi versi lain..

    " 1 jari 1 jari 1 jari ,
    Allah Bagi..
    tunjuk atas tunjuk bawah
    tepuk tangan ,
    tet tet tet...

    alhamdulillah..ramai orng menyukainya macam lagu sekolah da..hehe

    ReplyDelete