Pages

Wednesday 15 February 2012

Perarakan Maulud Nabi



Assalamaualaikum w.b.t .  . sebelum antum baca entry ni , meh lah kita berselawat dulu ke atas Nabi junjungan kita...


Ahad lalu , sambutan Maulidurrasul telah diadakan di Bandar Sandakan .  Sambutan ini dirasmikan oleh Ketua Menteri Sabah.( aku da macam reporter suda ). Baiklah, tamaw la aku bersyarahan panjang lebar..aku sajikan gambar jak la sekitar majlis tersebut.Wokey..


Masjid Nururahman pakai baju kaler jingga samping hitam tue..nampak kn?
Masjid Nururahman mewakili Taman Mawar dalam perarakan dan sorry to say aku tak ikut sebab kain baju tu tak cukup untuk aku..(hehe) ..

Umat Islam di Sandakan mulai membanjiri padang Sandakan..
Nampak samping hijau baju putih , itu adalah kumpulan daripada SMAS...
tengok macam xramai yang turun padang..mungkin mereka mewakili PPD..

Kompang-mengompang yang memeriahkan lagi majlis sambutan ini..
Baju Pink + Ungu merupakan peserta dari Taman Mawar , my hometown.
 Johan Kompang Terbaik

 Memperkenalkan , Masjid Nururahman Taman Mawar Sandakan.
Johan dalam sepanduk TERBAIKKK
( rugi pula aku tak ikut )

 See , my bapa and my umie joined..
( so jealous )  sebab tak ikut

 yang ini budak-budak dari Sekolah Agama Negeri Kilometer Batu 1 1/2
My school when i was 7 years old

 Hemsem kan budak ni...
kalau tak hensem tidak tu digambar sama photoghrapher..hehe
okay aku pun setuju yang dya itu hensem

 One of Ustaz yang mengajar di Sekolah Agama batu 1 1/2

 Ustaz JJ , Ustaz Roslan n Ustaz Din pun ada..
macam aku cakap tadi ... mungkin perarakan mereka ini dari SMAS @ PPD..
 - confuse -
 Ustaz Saruddin Andang , guru kelas masa form 5 Ibnu Khaldun 2008

kepada yang berdiri di tepi-tepi padang sila masuk kedalam barisan 
one of percakapan pada hari tersebut..
Encik ini lah yang jadi MC hari tu , 

 Anna pun join juga..dia diampit oleh Sepupu-sepupu dya..

Cuba cari mana aku ??
gambar spontan yang diambil oleh photographer
Jumpa suda mana aku ??
tu na dia catwalk dengan my bestfriend 
nama dya Fatimah Era..
jeles sama dia ni , dari zaman sekolah menengah sampai sekarang kurus sajja
abaikan muka saya yang huduh itu

ituu diaa... oren oren hitam
sementara menunggu keputusan perarakan.. 

 Gambar dekat : 
Era.. cantikk kan..
Dia la diantara kawan ku yang sinting-sinting time sekolah
oh..tidak lupa dengan sama c Ayue jugak..
maaf , sudah berpunya..Tak boleh kaco2..

nota kaki :
# Perarakan dari padang bandar sandakan sampai Dewan Masyarakat Sandakan yang mengambil kira 10 - 15 min berjalan...memang penat tapi seronok , sebab kawan lama boleh jumpa balik ..
# Lepas berarak gi Study Muet sama Anna ( konon )  tapi plan betukar , g shopping sama Anna..
# Kebanyakan sumber gambar ini diambil dari Cikgu Mumarakh..Maw tengok lagi tekan SiniSini , yang selebihnya hak milik sendiri.











2 comments:

  1. bnyk dugaanny tuk siapkn spanduk trsebut...rasa 'jerra' pon ada,haha

    ReplyDelete