Pages

Sunday 26 February 2012

Oh Tidak !! My Nail

Assalamualaikum dan selamat malam kepada reader's yang masih belum titow lagi.. Esok kan masih lagi cuti , boleh lah lagi menahan-nahan mata ... download tu , download ni .. tengok fesbuk kawankawan .. status aku sekarang ini amat la buzy memanjang , aku ganti ummi ku untuk mengajar di sekolah agama sampai la ummi ku balik dari KL.. isnin hingga jumaat mestilah tidur awal untuk mendapatkan tidur yang cukup dan wake up early ..memandangkan ummi ku sekarang takdak dirumah , so aku kena alarm hp aku sebab sebelum ini ummi ku yang kejut untuk solat subuh and siapsiap pergi ngajar.

( maaf , pendahuluan yang panjang lebar dan takdak kena-mengena pun dengan tajuk di atas )

Back to the story , last thursday .. aku ni beriya-iya la semangat untuk balik awal dari sekolah . Mengajar di sekolah agama ni best sebab jam 7am  masuk dan jam 10.30am balik sudah..Amatlah singkat masa di sekolah agama.Seperti biasa , waktu balik aku akan call my adik dan bertanyakan keberadaan nya dimana.Adik ku sekarang adalah driver aku.Dia lah yang menghantaq dan menjemput aku everyday.Walaupun aku sudah ada lesen tetapi aku tidak berani lagi untuk drive lagi. Tapi kalau jarak just 10 meter tu ada berani la sikit.

Aku & adikku ni tidak lah kamching sangat-sangat.Okay , lupa mahu cakap , adikku is boy dan umur kami hanya beza 1 tahun sahaja. Oleh kerana , aku tersangat la ingin mahu drive kereta , terus aku meluahkan hasratku sama adikku.

Me : Deq , boleh kah aku drive dari kedai sampai rumah ?
Adik : Janganlah , banyak kereta.. ko drive dari simpang lorong sampai rumah k.
Me : hurm..okay la

Jarak dari kedai sampai ke rumah 5 minit tapi jarak dari simpang tu sampai rumah tidak sampai lah dua minit , amat la dekat  hanya pegang stereng lurus sahaja tanpa perlu belok-membelok..tapi terima sajja la..daripada tidak dibagi peluang untuk drive. Kalau aku sama adikku , semua On jak kalau mahu drive .. tapi kalau sama my ummi , bapa and my abang  .. diceramah dulu ..tapi itu pun tidak dibagi.. Fikir positif , maybe mereka tidak mahu princess dorang ini mengalami sebarang kemalangan.

Sampai sahaja di simpang itu , kami berdua pun bertukar tempat .. aku ni pun tidak sabar punya pasal untuk sampai ke kerusi pemandu dengan cepat tetapi malangnya , semasa mahu menutup pintu kereta , tidak perasan la pulak kedudukan ibu jari yang berada di dalam dan DUSHH .. AdOiii..sangat lah sakit dan  tepat dengan kuku ibu jari .Tidakk, my nail ..

Walaupun kuku ibu jari ini mengalami kesakitan , niat ku untuk drive tetap kesampaian.Alhamdullilah..




Moral of the story : Buat sesuatu jangan cepat menggelabah dan terburu-buru...
                                 Be cool , steady and relax...



No comments:

Post a Comment