Pages

Friday 23 March 2012

Entry yang ke -103


A.s.s.a.l.a.m.u.a.l.a.i.k.u.m  S.e.m.u.a
 
Selamat menjalani kehidupan di bulan MAC .. Maaf ler , hujung-hujung bulan baru maw hapdet entry .. ekoran dari kehidupan ku yang tersangat-sangat sibuk , sampai maw hadap komputer pun takdak masa... why ??
1. Aku pergi tanpa berita 
Aku dah beritahu kn entry lepas yang aku ganti ummi ku mengajar di SAN KM 2 .. dalam masa dua minggu aku mengganti sebagai guru al-lughahtul arabiah & jawi , tiba-tiba minggu ketiga hari kedua aku dapat panggilan ke PPD ( next story on no.2 ) . Aku dah pesan kat murid-murid aku waktu hari isnin tue "
" Hari khamis ini , ujian bahasa arab , sila baca buku okay "
 alamatnya , tidak jadi la ujian bulanan itu dijalankan sebab aku dapat mengajar di sekolah baru . Suke la tu bebudak2 selamat dari ujian bulanan bahasa arab  ..  maaf ye , ustazah pergi tanpa berita , tak sempat mahu cakap sama kamu semua salam perpisahan , takpa next time kita jumpa lagi insyaAllah
2.Tawaran Guru Ganti 
Alhamdullilah , aku berpeluang sekali lagi menjadi guru ganti . Kali ini aku dapat di SK.Merpati Sandakan dan mengajar subjek Pendidikan Islam tahun 2 , 4 & Prasekolah .. yah . kali ini aku akan mengganti selama 2 bulan start 6 Mac sampai 9 Mei .. Apa cabaran aku mengajar di sekolah ini ? dalam 1 kelas bilangan murid minima 30 orang dan maxima 50 orang .. dan ketinggian suara dan ketegasan amat diperlukan ketika ini . Di prasekolah juga , aku mengajar pendidikan islam untuk yang muslim dan non muslim. hmm , dalam kelas tue hanya 3 atau 4 orang  yang non - muslim ..hari kedua aku mengajar di prasekolah : 
Subjek : Akidah
Tajuk : Rukun Iman
 Me : Baiklah murid-murid , mari kita ulang apa yang kita belajar tadi .. Rukun iman ada berapa ??
Murid : 5 ... 6 ..... 25..
Me : apaa 25 !! 25 tue bilangan nabi yang wajib kita ketahui ... rukun iman ada 6 ...Pertama beriman kepada ??
Alex : Yesuussss ..
Ahmad : Allah..
Me : betul...rukun iman yang pertama ialah beriman kepada ALLAH..
( Watak Ahmad & Alex adalah rekaan semata-mata )

Gambar Hiasan : Tq Mbak google 
notakaki : 
1. Bingung taktaw maw letak tajuk entry apa .. last-last dapat gak tajuk entry yang sangat GOOD
2. my sister dah enggaged !! happy untuk dia dan saddy untuk saya sebab my sis maw jadi bini orang suda.. Apa-apa pun Tahniah Sis..







No comments:

Post a Comment