Pages

Tuesday 8 March 2016

Pengalaman Sepanjang Praktikum

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarokatuh.

Hampir dua bulan sudah tamat praktikum di RTM Sandakan. Ya sekarang bambong atau lebih tepat jobseekers. Harap la bambong ni tidak terlalu lama sebab sudah tiba masanya untuk fikir masa depan.Ceh.ayat ko.

Praktikum di RTM Sandakan merupakan suatu pengalaman yang sememangnya tidak dapat dilupakan sebab setiap hari selama 6 bulan tu aku akan rasa best walaupun ada jak hari-hari yang ko akan rasa bosan tapi kalau kita suka buat kerja tu... Ko akan rasa ia best. Best dengan staff2 RTM Sandakan , rakan praktikal silih berganti , semua la bah.

Antaranya jobscope aku sepanjang praktikal 6 bulan tu ialah, membuat video korporat adalah projek utama aku as pelajar SMMTC UUM.So, Supervisor company suruh aku buat Video Korporat RTM Sandakan. Puas hati la dengan hasil nya sebab Supervisor UUM suka dan semua soalan masa presentation hari tu dapat jak jawab dengan 100% yakin.Terima kasih kepada staff2 RTM Sandakan sebab bagi kerjasama yg bagus, cameraman abg Saziri,Abg .... jap aku lupa.. Adedei. Baru 2 bulan kot bibie ko habis takkan ko sudah lupa nama2 dorang -__-;. Dan yang paling penting si Amerra Shuhada yang betul2 paling banyak tolong dari penyemak skrip, camerawoman, sometimes as video editor. Terima kasih banyak2 sebab banyak tolong. Lagi satu bagi pinjam laptop untuk buat editting. Ya la laptop ku kurang canggih. Arigato gozaimas mira hey.

Selain video korporat, beberapa kerja yang selalu aku buat skrip,editting lagu, recording,photographer,buat borang,fotostet,buat air dan banyak lagi. Haha. Ada 1 kerja yang mahu sangat aku buat tapi aku terlalu fokus dan risau buat video korporat sampai aku x terbuat kerja ni iaitu multi-track. Tetiba rasa menyesal x sudah.



Konti Bersama DJ NY. Kak NY ni mashaAllah memang cantik dan paling penting sporting habis. Masa permulaan tu takut betul maw tegur dia sekali lama-kelamaan kamching habis kot. Kak NY pun selalu belanja makan tengahari.Kak,kalau kakak baca post ni... terima kasih banyak2 ya sebab belanja makan tengahari.

Ini masa mula-mula DJ Didiey ajak masuk konti sama Ameera. Nebes habis kot. Banyak betul salah-salah nya.haha Sampai DJ Jill tegur masa habis konti. Thanks Abg Didiey bagi peluang. Lagi satu,kalau sama abg didiey ni ko akan selalu ketawa dengan telatahnya , sentiasa melatah lagi dan yang paling best lagu Lamunan Silam by Albab Band best. 
Last Day Praktikum. Tamat 25 Minggu. 

1st batch praktikum masa aku la. Memang sporting habis dorang ni.
Arnold,Farhan,Shahril,Joe,Kak Jani,Abg Wan,Ayda, .. puteri..EH

Makan-makan sempena Farhan dan Shahril last day. Selalunya setiap jumaat, akan ada makan-makan..Kak Nur la selalu belanja.Kak Emma pun ada juga belanja. Mana tak gemuk aku di RTM ni. -Salah Sendiri sebab kuat makan-

Yang ni Farewell untuk aku yang maw habis praktikum.Terima kasih kak jani , abg wan sebab belanja. Shaff sebab belanja nasi kuning next day. terharu kot. Yaya dan Mira tiada dalam gambar. Safwan dan Syafik menceriakan hari-hari di RTM walaupun kadang2 sakit hati tapi takpa, hakak layan saja la.


Open House RTM Sandakan. Geng makan tengahari di LHDN sama Zakaria. rindu.

99% staff RTM Sandakan + 8 Praktikum. Rindu semuanya.


Okay. sampai jumpa lagi. Thanks for the memories gais. RTM Sandakan sememangnya best.

p/s:  Kalau la kan siapa2 yang terbaca entry ini dari staff RTM Sandakan ataupun yang mengenali aku semasa praktikum. Kalau ada salah silap sepanjang perkenalan mohon maaf. Sebenarnya banyak lagi gambar tapi cukup la ini yang menggambarkan betapa seronoknya aku praktikum di RTM Sandakan.Serius seronok. Kalau ada momen yang tidak menggembirakan tu ada 0.01% sahaja. Keep in touch ya.



No comments:

Post a Comment