Pages

Thursday 19 January 2012

Kenapalah Kau JATUH !!! Part II

 


Sambungan  Test Driving Part 1 ....

 3 Januari
huu ~ , sedih gilak gilak , kenapalah kau jatuh... selama ni aku belajar x pulak kau jatuh...gara-gara kau jatuh terpaksa aku kena ulang sekali lagi dari mula...haduuusshhhh....ini la kes over-confident , lain yang ditakut lain pula yang jadi.... hari ini aku test JPJ..habis Subuh , terus aku bersiap dan serapan sebelum g Test JPJ.. 7.30am disuruh datang... jarak antara rumahku ke Gabungan take 30 minutes...so,7 o'clock must go already..but at Taman Mawar in early morning already jammed..oleh kerana jammed,lambat la aku sampai d gabungan tapi, x la lambat betul...

selepas dengar taklimat dari En.JPJ , kami d arahkan ke bukit untuk tunggu turn .. aku punya turn ke-16, jadi sempat la aku duduk2 d area bukit 2 tengok orang test...antara 3 ujian tu : mendaki bukit , side parking and 3 penjuru .. aku paling lemah part mendaki bukit..sebab, selalunya aku latihan , aku mesti ter'undur balik..adoiii...kalau part side parking tu,kira ok la sebab just hafal step jak...part 3 penjuru pulak lagi senang...jangan lebih buat 3 olahgerak sudah...

Semasa nombor aku di panggil untuk calon seterusnya..aku g ke kereta 2 then duduk jak d kerusi pemandu 2, doa menaiki kenderaan then ingat balik step2 yang diajar..tiba sahaja c abang Jim panggil no.16 untuk naik bukit..aku pun naik bukit dengan berhati-hati trus stop.. then kata abang JPJ ::
okay Noor , Cantik ..angkat tangan dan teruskan

haha , terpegun aku abang JPJ tue cakap aku cantik ( perasan c bibie , padahal aku di puji stop di garisan bukit dengan baik ) okay berbalik kepada cerita ,  aku pun angkat tangan tekan minyak sampai 3 tahan tekan cluch separuh tahan ..bila bising jak enjin trus aku kasih turun handbrek tapiii..kenapa pula boleh terundur tapi aku sempat tekan brek  ..adoii...then kata abang JPJ ..

Noor , cuba lagi , tayar masih lagi dalan garisan
 

aku pun apa lagi, buat lagi tapi kali ni memang enjin tu bukan jak bising tapi teriak sudah suruh aku gerak , aku pun bagi turun handbrek dan kereta 2 pun ke depan ..punya main seronok aku..senyum jak aku dengan c abang Jim ( mestilah , dya kan cikgu yang ajar aku )

seterusnya aku pun bawa En.Kancil ni g part side parking..ntah kenapa aku boleh lupa step d side parking ni...masa maw undur tu , sepatutnya stereng pusing habis ke kiri baru revearse..tapi aku, aku revearse lurus jak..akibatnya, palang pun jatuh...


KANDASSS  bilang abang JPJ tu..aku pun keluar dari kereta terus aku memaling c abang Jim , dya pun tengok aku..adusshh malunya..terus aku g pondok jumpa abang JPJ ::

okay , tandatangan sini sini sini pastu tunggu untuk test jalan raya lagi ya

dengan muka yang menahan malu , aku pun g ruangan menunggu untuk test JPJ ..dalam hati kenapa lah kau boleh jatuh adusshh..cuba kau x jatuh mesti aku x paya lagi mengulang-ulang ni..masa menunggu tu , menengok jak palang yang aku jatuhkan tu....BANCSI...

moral value : jangan salahkan orang lain mahupun benda lain jika ia ternyata kesalahan kita..

so in this case  , saya mengakui saya sudah berbuat salah...maaf encik palang sebab kasih jatuh ko...


bersambung....


No comments:

Post a Comment